Η συνέντευξη που ακολουθεί, έχει δοθεί από τον κύριο Κωνσταντινίδη στο 4x4 magazine
Ποιος είναι ο Βασίλης Kωνσταντινίδης; Κατά κύριο λόγο, ο Βασίλης Κωνσταντινίδης είναι η μισή JBK. Η άλλη μισή JBK είναι ο Ιωάννης Κωνσταντινίδης. Και ποιες είναι οι αρμοδιότητές σας; Εγώ ασχολούμαι με το οργανωτικό κομμάτι της επιχείρησης. Καθορίζω το ημερήσιο πλάνο εργασιών, εξυπηρετώ τους πελάτες, επικοινωνώ με τους προμηθευτές, ασχολούμαι με τα οικονομικά της επιχείρησης. Ο Γιάννης έχει αναλάβει όλο το μηχανολογικό κομμάτι, αφού ως πτυχιούχος του Brunel University, είναι ο αρχιμηχανικός της επιχείρησης, δίνει λύσεις σε πιθανά προβλήματα, ασχολείται με ό,τι special project δημιουργεί η JBK εκείνη την περίοδο και γενικότερα, κάνει όλο το μηχανολογικό παιχνίδι. Πότε ήταν η πρώτη σας επαφή με τετρακίνητο όχημα; Η πρώτη επαφή μου με τετρακίνητο όχημα ήταν στις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου, όταν ο πατέρας μου, μου αγόρασε ένα μηχανοκίνητο τηλεκατευθυνόμενο. Έτσι ξεκίνησαν όλα, αγώνες, διακρίσεις, μηχανολογική υποστήριξη από τον αδελφό μου που τότε σπούδαζε στην Αγγλία και μου έστελνε ό,τι καλύτερο υπήρχε για τη βελτίωσή του, αφού τότε δεν υπήρχε Internet. Μόνο ένα τηλέφωνο και αν ήσουν τυχερός, κάποιος να σε υποστηρίζει. Ποια ακριβώς είναι η JBK και με τι ασχολείται; Κατά την προσωπική μου γνώμη, η JBK είναι ό,τι καλύτερο έχει να δείξει η Ελλάδα σε επίπεδο ολοκληρωμένης βελτίωσης σε οχήματα Land Rover σήμερα, καθώς διαθέτει τα πάντα. Τεχνογνωσία υψηλότατου επιπέδου, αξιοζήλευτες εγκαταστάσεις, το μεγαλύτερο stock αξεσουάρ και ανταλλακτικών, αντιπροσωπείες και ανταγωνιστικές τιμές. Κατά κύριο λόγο μπορεί να κάνει τα πάντα σε ένα Land Rover, από ένα απλό service και μια βλάβη, μια ανακατασκευή-αναβάθμιση, αγωνιστική προετοιμασία - υποστήριξη, μέχρι την custom κατασκευή οποιουδήποτε εξαρτήματος επιθυμεί ένας ιδιοκτήτης Land Rover. Custom κατασκευή; Αυτή την περίοδο έχουμε δημιουργήσει ένα νέο τμήμα για custom κατασκευές, όπου έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε οτιδήποτε θέλουμε από αλουμίνιο. Από ένα απλό ντουλάπι, μια κεντρική κονσόλα, μέχρι ένα ολόκληρο ταμπλό και όχι μόνο. Οι πελάτες απλά προσδιορίζουν τις ανάγκες τους και εμείς σχεδιάζουμε και υλοποιούμε εντυπωσιακά και μοναδικά custom κομμάτια. Προσφέρουμε την ικανοποίηση της μοναδικότητας, της διαφοροποίησης, της δημιουργίας! Πολύ ωραία. Γιατί όμως επιλέξατε να ασχολείστε αποκλειστικά με Land Rover;Γιατί απλούστατα όταν θέλεις να γίνεις ο καλύτερος σε κάτι, πρέπει να ασχολη- θείς με το καλύτερο. Η JBK είναι εισαγωγέας εξαρτημάτων βελτίωσης και αν ναι, ποιών; Η JBK εισάγει σε εβδομαδιαία βάση ανταλλακτικά και αξεσουάρ από τις σημαντικότερες εταιρείες στο χώρο. Αντιπροσωπεύει τις σοβαρότερες και εγκυρότερες εταιρείες, όπως τις Kam Differnetial, Safety Devices, Exmoore Trim, Terrafirma Suspensions, First Four, Stack κ.ά. Πώς καταφέρατε και συγκεντρώσατε όλες αυτές τις εταιρείες ως JBK;Τα πράγματα είναι απλά. Όταν είσαι μια νόμιμη εταιρεία που επενδύεις χρήματα σε κάθε εταιρεία που αντιπροσωπεύεις, κρατάς stock προϊόντων, έχεις την τεχνογνωσία να τα υποστηρίξεις, τα πουλάς στις τιμές που ορίζονται από το εξωτερικό, παρέχεις εγγύηση και κάνεις promotion, τότε όλοι θέλουν να συνεργαστούν μαζί σου. Βασικά, περάσαμε στην ελληνική αγορά από το στάδιο του ερασιτεχνισμού (όπου ιδιώτες μεσάζοντες κινούσαν και κινούν εμπορική δραστηριότητα, πουλώντας σε υπερβολικές τιμές προϊόντα στον κόσμο, έχοντας ως μόνο όπλο το Internet όπου και παρουσιάζονται ως "παντογνώστες" ξεγελώντας το κοινό), στο στάδιο του επαγγελματισμού υψηλότατου επιπέδου. Υψηλότατου επιπέδου, δηλαδή; Δηλαδή όταν πουλάς ένα προϊόν και δημιουργεί πρόβλημα, πρέπει να έχεις την οικονομική δύναμη να το υποστηρίξεις, ανεξαρτήτου κόστους, προς όφελος του πελάτη, ανεξαρτήτως της θέσης του κατασκευαστή. Το ότι έχουμε καταλήξει να συνεργαζόμαστε με κάποιες εταιρείες, δεν έγινε ξαφνικά από τη μια στιγμή στην άλλη. Έχουμε δοκιμάσει σχεδόν τα πάντα σε προϊόντα, ενώ έχουμε ζημιωθεί αρκετές φορές οικονομικά από ελλιπή υποστήριξη από τους κατασκευαστές προς όφελος των πελατών μας. Το Internet που προαναφέρατε, πιστεύετε ότι βοηθά τους ιδιοκτήτες τετρακίνητων οχημάτων και γενικότερα την αγορά ή όχι; Πιστεύω ότι το Internet έχει κάνει και εξακολουθεί να κάνει θαύματα. Λειτουργεί προς όφελος του καταναλωτή σε πρώτη ματιά, κρύβει όμως πάρα πολλούς κινδύνους για τον καταναλωτή και διαμορφώνει όλη την αγορά. Βοηθά το χρήση να βρει εύκολα σχεδόν ό,τι υπάρχει για τη βελτίωση ενός τετρακίνητου, βοηθά στη διασταύρωση των τιμών και των προϊόντων, αλλά τα προϊόντα στην οθόνη είναι όλα τέλεια και κανένα σκάρτο. Λόγω του ανταγωνισμού που δημιουργεί, ωθεί πολλές εταιρείες στην παραγωγή προϊόντων χαμηλότερης ποιότητας, προκειμένου να είναι πιο φθηνά. Λόγω του χαμηλού ποσοστού κέρδους τους δεν παρέχουν πραγματική εγγύηση και τις περισσότερες φορές, το φτηνό γίνεται στην πράξη ακριβό, γιατί οι καταναλωτές αγοράζουν τα ίδια προϊόντα δύο και τρεις φορές, πετώντας χρήματα. Ο μόνος λόγος που η JBK πουλάει πάρα πολλά προϊόντα είναι ότι παρέχει μια ασπίδα προστασίας στον καταναλωτή σε όλους αυτούς τους κινδύνους, εκμηδενίζοντας κάθε πιθανή ζημιά. Πώς βλέπετε την αγορά της βελτίωσης τετρακίνητων αυτή την περίοδο; Σας έχει επηρεάσει καθόλου η οικονομική κρίση;Η αγορά της βελτίωσης σε γενικό επίπεδο, όπως και όλες οι αγορές, έχει επηρεαστεί. Σε άλλους τομείς περισσότερο, σε άλλους λιγότερο. Έχει επηρεάσει περισσότερο το τμήμα της αγοράς που στηρίζεται σε άτομα χαμηλού εισοδήματος και λιγότερο το τμήμα της αγοράς που στηρίζεται σε άτομα υψηλού εισοδήματος. Οι άνθρωποι της πρώτης κατηγορίας οδηγούνται τις περισσότερες φορές σε λύσεις "πατέντας", δηλαδή πρόχειρης αναβάθμισης, που προσπαθούν να φτιάξουν μόνοι τους, όπου τις περισσότερες φορές έχουν ένα αποτέλεσμα κάτω του υποφερτού και ένα σύνολο χρημάτων πεταμένο, πολύ μεγαλύτερο από αυτό που είχαν προϋπολογίσει. Οι άνθρωποι υψηλού εισοδήματος έχουν επηρεαστεί κυρίως ψυχολογικά και όχι οικονομικά. Βομβαρδιζόμενοι καθημερινά από τα μέσα ενημέρωσης για την κρίση που υπάρχει ή θα υπάρξει, περιορίζεται η διάθεσή τους για αναβάθμιση. Όταν τους δίνονται τα κατάλληλα ερεθίσματα ανεβαίνει η διάθεση και δημιουργούν αυτοκίνητα πολύ δυνατά. Κατά συνέπεια, επειδή η JBK κατείχε πάντα την elite του αγοραστικού κοινού, η κρίση την έχει επηρεάσει μόνο στη θεωρία και όχι στην πράξη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι τα σοβαρότερα projects υλοποιήθηκαν το 2009 και ήδη έχουν συμφωνηθεί πολύ αξιόλογα για το πρώτο τρίμηνο του 2010. Εξάλλου, δεν είναι τυχαίο ότι η JBK ως εταιρεία τώρα εμπλέκεται στους αγώνες με δικό της αυτοκίνητο, που σημαίνει ότι κάτι βλέπει και περιμένει από αυτό. Στη μέση οικονομικής κρίσης; Οι περισσότερες εταιρείες μαζεύονται... Η οικονομική κρίση επηρεάζει τις επιχειρήσεις που δεν είχαν προνοητικότητα και ξόδευαν χρήματα ανεξέλικτα, αυξάνοντας το δανεισμό τους και όχι τα κέρδη τους. Η JBK δεν είχε ποτέ ανεξέλικτα έξοδα και έτσι δυναμώνει όταν οι άλλοι ζορίζονται. Ποια είναι η επαφή η δική σας αλλά και της εταιρείας σας με τους αγώνες; Η προσωπική μου επαφή με τους αγώνες ως συμμετέχων είναι μικρή και περιορίζεται σε επίπεδο hobby. Η JBK εμπλέκεται στους αγώνες από την ημέρα που δημιουργήθηκε, ως εταιρεία αναβάθμισης οχημάτων για συμμετοχή σε αγώνες. Απλά, τα πράγματα στην Ελλάδα είναι πολύ μπερδεμένα ως προς τους αγώνες, καθώς οι περισσότερες διοργανώσεις είναι συγκεντρώσεις ερασιτεχνών που προσπαθούν να διακρι- θούν μεταξύ τους. Δεν υπάρχει επαγγελματισμός, σοβαρά αυτοκίνητα, δεν κινείται ουσιαστικά χρήμα. Συμμετέχουν αναβαθμισμένα αυτοκίνητα και όχι αγωνιστικά. Υπάρχουν μερικές διοργανώσεις που γίνονται με σκοπό το κέρδος και όχι τη δημιουργία ενός σοβαρού αγώνα. Αν δεν υπάρχει δημοσιότητα, σοβαρότητα και αξιοκρατία, δεν πρόκειται να γίνουν σοβαροί αγώνες. Ορισμένες διοργανώσεις γίνονται από άτομα που τους αρέσει να κάνουν μια βόλτα στο βουνό και όχι από άτομα που τους αρέσει να διοργανώνουν αγώνες… εκεί χάνεται το παιχνίδι. Δηλαδή μέχρι στιγμής δεν είχατε δικό σας όχημα;Όχι, μέχρι στιγμής αναβαθμίζαμε ξένα αυτοκίνητα για να παίρνουν μέρος σε αγώνες. Δεν υπήρχε λόγος να έχουμε δικό μας όχημα για να πάρουμε μέρος σε αγώνες, γιατί το κόστος αυτό θα επηρέαζε αρνητικά την υπόλοιπη πορεία της εταιρείας. Οι ιδιώτες δεν έχουν αντιληφ-θεί ότι τα χρήματα που χρειάζονται για να δημιουργηθεί ένα αγωνιστικό όχημα είναι παρά πολλά. Νομίζουν ότι θα πάνε σε ένα μαγαζί θα του πουν ότι θα λάβουν μέρος σε αγώνες και ότι το μαγαζί θα τους τα φτιάξει όλα τσάμπα βάζοντας δυο αυτοκόλλητα στο αυτοκίνητο και "φεσόνοντάς" το ως συνήθως. Αυτό δεν υπάρχει, πας σε ένα σοβαρό μαγαζί, πληρώνεις και τρέχεις, αν θέλεις να κάνεις κάτι σοβαρό. Στην πολύχρονη πορεία μας, η μονή αξιόλογη αγωνιστική συμμετοχή που υποστηρίζουμε είναι, ενός πελάτη μας, για τον όποιον έχει φτιαχτεί ένα αξιόλογο αναβαθμισμένο αγωνιστικό Defender, όπου σε δύο συμ-μετοχές σε σοβαρό αγώνα, την πρώτη έχασε τον αγώνα από ένα βράχο και ένα σπασμένο φίλτρο λαδιού και φέτος κέρδισε με μεγάλη διάφορα όλες τις κατηγορίες. Για το συγκεκριμένο ιδιοκτήτη ετοιμάζεται ένα σωληνωτό όχημα, αρκετά πιο καλό από το Defender, το οποίο, κατά τη γνώμη μου, δεν θα χάσει κανένα αγώνα. Πιστεύετε ότι ένα μαγαζί δεν έχει όφελος από τη συμμετοχή του σε αγώνες; Το όφελος που μπορεί να έχει ένα απλό μαγαζί συντηρώντας ένα δικό του αγωνιστικό όχημα και λαμβάνοντας μέρος στους ελληνικούς αγώνες, είναι πολύ μικρότερο από τα έξοδα που θα κάνει. Γιατί η αγορά της αναβάθμισης δεν είναι τόσο μεγάλη -πόσα διαφορικά και πόσες αναρτήσεις θα πουλήσεις παραπάνω και πόσο μάλιστα στη δική μας περίπτωση όπου όσοι εμπλέκονται στους αγώνες γνωρίζουν την JBK. Οι συμμετοχές σε αγώνες σού δίνουν φήμη, αλλά από εκεί και πέρα πρέπει να δεις πώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη φήμη σου. Τέλος, όταν έχεις ένα καλό αγωνιστικό όχημα, τους ελληνικούς αγώνες πρέπει να τους έχεις για προπόνηση. Η ουσία βρίσκεται στο εξωτερικό. Σκοπεύετε να συμμετάσχετε και σε αγώνες εκτός Ελλάδος;Η JBK, στο επίπεδο πλέον που βρίσκεται, αποφάσισε και δημιούργησε ένα αγωνιστικό Defender με στόχο τη συμμετοχή και τη διάκριση σε αγώνες του εξωτερικού. Φτιάξαμε το καλύτερο Defender που έχει φτιαχτεί για αγώνες μέχρι τώρα, το οποίο βρίσκεται αρκετά πιο μπροστά από τον ελληνικό ανταγωνισμό, αλλά πολύ πίσω από τις προσδοκίες της εταιρείας. Το όχημα αυτό θα πάρει μέρος στο Rally Lybia Raid τον Μάρτιο, που θα διαρκέσει από 6 έως 20 Μαρτίου. Είναι μια πάρα πολύ σοβαρή διοργάνωση που βρίσκεται ένα στάδιο πριν το Dakar. Ο αγώνας διαρκεί 5.000 χιλιόμετρα και την ημέρα θα καλύπτο-νται από 70 έως 450 χιλιόμετρα. Θα είναι μια πραγματική πρόκληση για τα αυτοκίνητα και για τα πληρώματα. Μαζί μας θα έρθουν δύο ακόμα ελληνικά οχήματα πελατών μας: ένα Defender 90 TD5 και ένα Puma 100 5Door. Το πρώτο όχημα έχει φτιαχτεί δύο χρόνια πριν και θα δεχθεί μερικές βελτιώσεις ακόμα, ενώ το δεύτερο φτιάχνεται τώρα, καθώς αγοράστηκε καινούργιο για αυτό το σκοπό. Επίσης, θα έχουμε και όχημα υποστήριξης, με μηχανικούς και ανταλλακτικά. Γενικά, κάνουμε μια πάρα πολύ σοβαρή προσπάθεια, στοχεύοντας σε κάτι το διαφορετικό. Πραγματικά, ακούγεται παρά πολύ ενδιαφέρον και μοναδικό. Γενικότερα, πώς βλέπετε το μέλλον των αγώνων 4x4 στην Ελλάδα και πώς στο εξωτερικό; Το μέλλον των αγώνων στην Ελλάδα το βλέπω θετικό, καθώς υπάρχει πολλή όρεξη από μέρους των αγωνιζομένων και προσπάθεια από μέρους των διοργανωτών. Απλά, θέλει πάρα πολύ προσπάθεια και υπομονή. Πιστεύω ότι με τη συμμετοχή μας σε αγώνες του εξωτερικού, ίσως μπορέσουμε να βοηθήσουμε και την εδώ κατάσταση. Όσον αφορά στους αγώνες στο εξωτε- ρικό, η κατάσταση βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο και συνέχεια οι διοργανώσεις γίνονται όλο και καλύτερες, καθώς βοηθούν πάρα πολύ οι εκάστοτε κρατικοί φορείς και σπόνσορες. Ποια συμβουλή θα δίνατε σε κάποιον που θέλει να αρχίσει να ασχολείται με τη βελτίωση του οχήματός του και ποια σε κάποιον που θέλει να συμμετάσχει πρώτη φορά σε αγώνα; Είτε στη μία είτε στην άλλη περίπτωση, το βασικότερο που θα πρέπει να διαχωρίσει κανείς, είναι το τι θέλει να κάνει. Θέλει να βελτιώσει το όχημά του γιατί επιθυμεί απλά να το βλέπει ομορ-φότερο; Θέλει να το βελτιώσει για να γίνει πιο ικανό και να πηγαίνει εκδρομές; Θέλει να τρέξει σε αγώνες για τη συμμετοχή; Θέλει να τρέξει σε αγώνες για να διακριθεί; Από τη στιγμή που ξεκαθαρίσει τι θέλει να κάνει, θα πρέπει να επιλέξει το κατάλληλο μαγαζί με το οποίο μπορεί να συνεργαστεί και να υλοποιήσει αυτά που θέλει, να προσδιορίσει το αρχικό κόστος και να εφοδιαστεί με πολλή όρεξη και δυνάμεις για αυτό που θα ακολουθήσει. Σε περίπτωση που δεν μπορεί να αντεπεξέλθει οικονομικά στο όλο πακέτο που μπορεί να επιλέξει, συμβουλή μου θα είναι να το πάει τμηματικά και σωστά και όχι να επιλέξει τις πιο φτηνές λύσεις και να τα κάνει όλα, γιατί στο τέλος το πιο πιθανό θα είναι να μην δουλεύει τίποτα. Σημασία δεν έχει όχι πόσα χρήματα χαλάς σε ένα αυτοκίνητο, αλλά τι πραγματικά κάνεις με τα χρήματα αυτά και αν πιάνουν τόπο. Οι σημερινοί λάτρεις της τετρακίνησης θεωρείτε ότι είναι περισσότερο συντηρητικοί ή πιο μοντέρνοι άνθρωποι;Υπάρχουν συντηρητικά μαγαζιά και όχι συντηρητικοί λάτρεις. Ο κόσμος κινείται με βάση το τι μπορεί να επιλέξει. Στο δικό μας πελατολόγιο, οι λάτρεις της τετρακίνησης απλά τα θέλουν όλα. Δεν υπάρχει κανείς να θέλει μόνο τα μισά. Απλά, άλλοι μπορούν και άλλοι όχι. Τέλος, ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Η JBK είναι μια εταιρεία που ποτέ δεν ησυχάζει. Βάζει πάντα νέους στόχους, νέα σχέδια, πάει πάντα μπροστά. Τα μελλοντικά μας σχέδια είναι να δια-τηρήσουμε αρχικά το υψηλό επίπεδο των υπηρεσιών που προσφέρουμε στο κοινό μας, να συγκεντρώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες από την ενασχόληση στους αγώνες με το αγωνιστικό μας όχημα και να τελειώσουμε με το σχεδιασμό του μεγαλύτερου project που έχουμε μέχρι σήμερα. Το οποίο δεν είναι άλλο από τη δημιουργία του δικού μας σωληνωτού οχήματος, με σκοπό τη διάκριση στο Dakar. | |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου